Het is weer voorbij!!!





Na 10uur fietsen is het doel bereikt. 6 keer Alpe d'huez op fietsen.

Wat een evenement. Met bijna 3000 fietsers was dit echt, voor één dag, echt een Hollandse berg.

's Morgens om 05:00 uur werd ik aan de start verwacht. Als "veteraan" mocht ik helemaal vooraan starten en had zo het geluk om, langs een kilometer lange stoet van wachtende fietsers, als een van de eerste aan de beklimming te beginnen. Tot aan de eerste bocht(nr21) met z'n allen en toen ging het los. Al redelijk snel zat ik in mijn lekkere klimritme. Diverse fietsers nog ingehaald en halverwege de berg slechts één keer ingehaald. Heb nog geprobeerd aan te haken maar toen gaf Michael Boogerd even gas en weg was hij. Het gerucht gaat dat hij 10minuten voor de rest boven was in een tijd van 58minuten. Zelf deed ik er 1:07 over. Had sneller gekund als ik in de laatste meters niet verkeerd was gestuurd. Alles bij elkaar een lekkere klim die mij in de top15 notering bracht. Wordt dit een superdag?
Bovenuit de auto extra kleding en handschoenen aangedaan,dit was hard nodig de ramen van de auto's waren bevroren, snel een banaan en als een raket naar beneden. Dat viel dus erg tegen. Er kwamen duizenden fietsers omhoog en die namen de hele weg. Wel een geweldig gezicht.
De tweede klim(1:09) was de lekkerste, bijna vanzelf kwam ik fris boven en begon zelfs aan een stuntje te denken. 7keer, mag niet maar tijdkundig kan het toch.... Naast 8 en 6 was het lijstje dan compleet. Mijn "vaste"sportmasseur Sef gezien en afgesproken om na klim3 op z'n tafel te komen liggen.
Weer naar beneden, pannenkoeken gegeten, opfrisssen, schoon shirtje aan en weer naar boven voor de derde keer.
Met het idee van de stunt in mijn hoofd toch wat krachten gespaard en in 1:13 weer boven. Op naar Sef. Ruim de tijd genomen om oa mijn dijen en kuiten (preventief) te laten masseren.
Met mijn supporters Henk (vader) en z'n maatje Sjaak gesproken en links en rechts rond gekeken. Wat een evenement, wat een mensen en die sfeer aan de finish geweldig! Oude bekenden gezien en naar beneden voor klim4.
Het werd rond het middaguur en de zon begon eerlijk te schijnen. Mijn weer. Dit gaat goed.
En het ging goed. Ja tot bocht 8 onder de top. Alsof er een stop uit een bad werd getrokken. Binnen no-time was het "op". Mijn lekkere tempo in snelheid en trapfrequentie kon ik niet meer vasthouden. Wat was dit? Vanuit het niets moest ik werken in plaats van fietsen om boven te komen. Boven ben ik gekomen maar de pijp was leeg. Toch genoeg gegeten en gedronken. Zou ik teveel rust hebben genomen tussen klim3 en klim4? Wie weet. 1:17 om boven te komen.
Mentaal een flinke dip, zo wordt het niets en zeker geen 7, zelfs 6keer was een eind weg. Het zal toch niet.
Naar beneden en (bijna) direct aan klim5 begonnen, want als ik nu ga zitten of rusten dan ................ opgeven is geen optie. Op naar de eerste bocht, deze is direct na een heel steil stuk klimmen, daar aangekomen werd mij toe geroepen een helm op te zetten. Helm opzetten, die heb ik op. Dus niet, beneden even afgezet om mijn hoofd met water te koelen en laten liggen.
Er zat niets anders op dan om te keren en mijn helm te gaan halen. Balen, extra meters.
In de herhaling en weer begonnen aan klim5. Als deze klaar is dan slechts nog alleen maar één klim. De laatste. En die laatste is genieten want dat is dan de laatste. Met dat idee fiets ik voor de vijfde keer naar boven. Nou fietsen, voor mijn idee leek het nergens op. Geen tempo, harken, staan, zitten, schelden. Werd voor mijn zelfvertrouwen iets te vaak door andere ingehaald.
Hoe heb ik dit ooit 8keer op één dag gedaan. Na 1:32 was ik helemaal leeg en op, maar ik was weer boven.
Weer naar beneden. Dit was geen makelijk opgaven. Zo rond deze tijd was de berg een grote mieren hoop met klimmende en dalende fietsers van verschillend niveau. Ik moest echt heel goed opletten waar ik reed maar vooral wat andere deden. Geestelijk zwaarder dan klimmen.
De laatste klim. Daar zag ik erg tegenop! Het was op, ik was leeg en had geen enkele zin om weer naar boven te gaan. Maar er was geen reden om op te geven.
Voor de zekerheid had ik, na de pech van vorig jaar, een reservewiel meegenomen met een "kleuterverzet" voor noodgevallen. Dit was een noodgeval. Hup andere wiel erin. Pannenkoeken gegeten, even op bed gaan liggen.Ben niet gek dus de wekker om 16:30 gezet.Want ik als ik in slaap val dan word ik pas de andere dag wakker en dat kan en mag niet. Het moet vandaag 6keer. 16:30uur de wekker, ik word wakker en heb even geen idee waar ik ben. Hoezo op!
Wat er ook gebeurd boven zal ik komen. Dit jaar had ik mij ook voorgenomen om er meer van te genieten en dat zou ik dan in de laatste klim doen. Dus videocamera in mijn achterzak mee en diverse opnames gemaakt van wild vreemde mensen die mij (en andere) de hele dag hadden aangemoedigd. Mede dankzij hen en mijn kleuterverzetje ben ik er gekomen. Iets na 18:00uur rolde ik voor de laatste keer over de finish. Totaal leeg, kapot, op, nekkie eraf, geef het een naam. Ik was het! Maar ben ook weer boven! YES.
Sportmasseur Sef gezocht en gevonden en helemaal leeg op z'n tafel gekropen. Dan blijkt de basis goed te zijn en binnen een klein kwartier ben ik er weer de "oude". Opgefrist en alsof ik niets heb gedaan loop rond bij de finish en moedig andere aan als ze binnen komen. Diverse "kippenvel" momenten heb ik bij het zien van de emoties die dit bij andere los kan maken.

Samenvattend: Dit evenement heeft €10mln (tussenstand) opgehaald voor het KWF kankerbestrijding. Weer een verdubbeling! www.jeroenvoorkwf.nl heeft hieraan ongeveer €4500,- aan bijgedragen. Dankzij jullie is het www.jeroenvoorkwf.nl gelukt om al meer dan €22.500,- in te zamelen voor KWF.
Dank jullie wel!!!!!! en wat in 2011. Dat ligt aan jullie, mijn sponsoren en donateurs. Ik mankeer niets, dus "waarom niet mijn gezonde lichaam inzetten om andere te helpen". Dus wie weet?

Groet
Jeroen
(st)rijder NR66

Via deze link een overzicht van deze dag. En rond sec22 doe ik linksonderinbeeld ook even mee

De Tijden













--
www.jeroenvoorkwf.nl
Het is nog steeds nodig! Help mij, KWF Kankerbestrijding te steunen
2008 € 11.000, 2009 € 7.500 en 2010 €6.666???
www.jeroenvoorkwf.nl